czwartek, lutego 19, 2015

SCS Blender Tools - Pierwszy Krok


SCS Software wypuściło dziś pierwszą wersję SCS Blender Tools, o której była mowa już dosyć dawno.

Pozostało jeszcze wiele pracy do ukończenia i potrzebnego wsparcia do najbardziej skomplikowanych rodzajów materiałów 3D, ale można już zobaczyć jak to wygląda.

SCS Software przypomina, że to wersja beta i nie gwarantuje, że wszystko będzie działać idealnie i bezbłędnie. Na razie otrzymujemy najważniejsze aspekty, które uważają za ukończone, na bardziej zaawansowane będziemy musieli poczekać.

Przechodząc do rzeczy, narzędzie to pomoże nam w tworzeniu zaawansowanych modeli i różnego rodzaju tekstur.

Poniżej można zobaczyć kilka przykładowych  modeli, które obrazują możliwość aspektów. Modele te powinny być tak dobrze zoptymalizowane jak robi to sam SCS.

Jest to szczegółowy model budynku. Takie modele używane są z bliska, więc poziom szczegółów musi być duży. Po zaimportowaniu widać, że model używa więcej materiałów niż w prostszych modelach.

To jest przykładowy wzór umieszczany w dużej odległości od gracza. To znaczy, że tekstura jest znacznie mniejsza, ponieważ jest umieszczony w dalszej odległości w grze i nie wymaga bardzo wysokiego poziomu detali. Takie zastosowanie ma istotną rolę w optymalizacji gry, wiele budynków połączone jest w jedną siatką, używając tego samego materiału i tekstury.

Oto przykładowa modyfikacja ciężarówki. Celowo zawarte nieco bardziej skomplikowane elementy. W ten sposób można zobaczyć wykorzystywane materiały i kanał alfa. Prawie wszystkie dodatki do ciężarówek, zostały zrobione w ten sposób.


I ostatnie dwa przykłady ukazujące jeszcze bardziej wyspecjalizowane geometrie kół. Wykorzystują swój własny materiał, rekomenduje się aby zbadać ich strukturę. Istnieje plan aby w przyszłości oddzielić opony i tarcze kół na osobne części.

Gdzie możesz zacząć:


GitHub Wiki

Wiki jest prawdopodobnie największym miejscem dla SCS Blender Tools. Można znaleźć tam różne poradniki, jak zacząć korzystać z narzędzi. Można tam również znaleźć linki do pobrania SCS Blender Tools i jest tam cały otwarty kod źródłowy, który może być bardzo interesujący dla programistów.
https://github.com/SCSSoftware/BlenderTools/wiki (tylko w języku angielskim)

Forum

SCS Software stworzyło odpowiedni dział w forum, jeśli uważasz, że znalazłeś błąd w narzędziach lub chcesz o coś zapytać, lub podzielić się swoją wiedzą z innymi to jest to najlepsze miejsce do tego.
http://forum.scssoft.com/viewforum.php?f=159

Strona ETS2

W przypadku, gdy zapomnisz tych wszystkich linków, zawsze można wejść na oficjalną stronę Euro Truck Simulator 2 i wejść do sekcji "modding", tam znajdziesz wszystkie informacje.
http://www.eurotrucksimulator2.com/mod_tools.php

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz